Krakowskie Łącznice II
Druga z kolei impreza pod szyldem "Krakowskie Łącznice" przez większość zwana "Krakowskimi Ladacznicami" i tak też zapowiadana na krakowskim dworcu głównym w sobotę 21 października 2006 roku. Jako że rok temu nie mogłem uczestniczyć w tej imprezie, w tym postanowiłem tak zorganizować swoje sprawy, aby bez żadnych problemów móc tym razem w "ladacznicach" uczestniczyć. Tegorocznym EZT wożącym uczestników po krakowskich torach był EN71-08 jeden z ostatnich "kibli" w tzw. "starym malowaniu". Impreza nabrała charakteru międzynarodowego za sprawą gości przybyłych na nią z Czech, Niemiec, a także za sprawą wielce niespodziewanego gościa ze Słowenii, czyli mojego serdecznego kolegi Andraž Briški-Javor. Najciekawszy punkt programu "Ladacznic 2006" - historyczny pierwszy przejazd linią 947 i wjazd pociągu osobowego na teren Elektrociepłowni w Łęgu. A tutaj czekało na nas wiele atrakcji przygotowanych specjalnie dla na tą wizytę przez obsługę elektrociepłowni: pokaz opróżniania węglarki z miału węglowego na wywrotnicy wagonowej, oraz wizyta na nastawni EC Łęg. Obsługę nastawni w osobach Stefana i Pani Grażyny wraz z autorem niniejszej witryny możecie zobaczyć na jednym ze zdjęć zamieszczonych poniżej. Każdy z uczestników został obdarowany specjalną kartą, przygotowaną specjalnie na tą okazję.
Trasa "Krakowskich Łącznic":
- Kraków Główny
- Kraków Mydlniki
- Północna (duża) obwodnica - linia 95
- Kraków Batowice
- Kraków Przedmieście
- Łącznica 602
- Kraków Olsza
- Linia 947 (bocznica do elektrociepłowni EDF Kraków S.A.)
- Elektrociepłownia Łęg
- Linia 947 (bocznica do elektrociepłowni EDF Kraków S.A.)
- Kraków Olsza
- Kraków Nadwiśle
- Kraków Prokocim Towarowy
- Kraków Prokocim Prb
- P. Odg. Gaj
- P. Odg. Rudzice
- Podgrabie Wisła
- Kraków Nowa Huta
- Kraków Batowice
- Kraków Główny